Kommunfest! 16/5-08

Ja i fredags så började dagen med att hela jobbet åkte till Sundsvall på studie besök på en Reggio förskola där.Intressant att se och höra hur dom jobbar,vissa saker skulle ju vara omöjliga för oss att genomföra (pga lokalerna) men vi fick lite tips och inspiration igen att sätta fart:-)

Dom bjöd på jättegod mat Kycklingfile och massa olika sallader(dom åt ju inte jag av såklart;-) hihi) och currysås och ris sååå gott var de.Sen fick vi efterrätt oxå annanas paj och grädde gud vad jag stoppade i mig.hahah

Sen bar de av på stan för lite shopping jag köpte bara en grej att ha på kylskåpet som man kan sätta papper i räkningar mm..Vill spara lite pengar till vi ska flytta för då vill jag lätta på plånboken .haha

Sen bar de av hemåt och jag följde med snälla Therese hem och bytte om där och lockade håret på henne,var ju så kort tid kvar innan vi skulle ner på folkan på kommun festen så de var ingen ide att åka hem emellan.
Roligt var de åt upp alla hennes salta pinnar,hihi hoppas hon han smaka nåt;-)

Sen gick vi ett gäng gemensamt ner till folkan där de var 750st som skulle äta.Maggan och Anna hade varit där i tid och tagit bord åt oss alla längst fram Tack för de tjejer:-)

Där bjöds de på Potatisgratäng med fetaost och kycklingfile och rödvinssås gott.Jag köpte med mig 2st cider till bordet på engång innan vi satte oss så jag slapp springa haha smart va?

Super bra underhållning Standut Black var de som spela skit bra dom fick igång oss alla så vi stog vid borden och skaka loss;-)

Senare på kvällen var de Slips som spelade nere, och uppe (dit jag och några till gick ) var de Stöldgods som spelade.Vi dansade så mycket jag hela tiden om man räknar bort toalett besöken.

Synd att inte Kattiz kunde vara med hon låg hemma med feber stakarn:-( men nästa gång kanske:-)

Var lite dålig på att knäppa kort men här kommer några iaf..

image95
Jag innan vi drar iväg till S-vall
image96
Lotta och Anna försöker värma sig med en kall öl.(i S-vall)
image97
Jag garvar åt att Theres inte kan med kameran ,men så kom de en blixt ändå.
image98
Jag.
image99
Lotta, Tina(dålig bild)
image100
Rut Inger,Ni ser väl allt gott på borden:-)
image101
Maggan(som fixade bord åt oss)
image102
Kenneth och Liselott (tuffa kenneth ensam kille hos oss hänger alltid med ut!super kul)
image103
Rut Inger och Anna (verkar ha trevligt)
image104
Anna Lena och Ewa(dålig bild)
image105
Anna dansar loss och tar mig på bar gärning när jag knäpper kort


image107
Lotta hade staylat Anna för kvällen.(Kul att du hängde med Anna)

Ja de var väl lite vad fredagen erbjöd på..
ha de bra kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0