Svullna ögon

Igår när Pontus kom hem från dagis så var han röd knottrig i ansiktet och het på kinderna,sen spred de sig till armarna och halsen ,vit runt munnen.
Såg ju att han hade reagerat på nåt han ätit så vi lät de va.senare smörjde jag med en kortison salva Git fått av sin läkare mot utslag..
Och jag ringde till dagis och fgrågade om han ätit nåt speciellt?? men de hade han inte bara de vanliga äpplen, skinksallad mm.
Men i morsen så ropa Pontus på mig och sa titta mamma och pekade på ögonen.. ena ögat är nästan helt igen svullet och de andra ögat är lite svullet.
Så jag ringde HC och fick en tid kl 10.30 (tack och lov för körkort)
Nu jävlar får dom göra ett pricktest och inte bara säga att de är en allergi som går över!!
För nästa gång så kanske han äter mer av de han är allergisk emot och då kanske han sväller upp i haslen..
Nu kommer tiger morsan fram och då jävlar!!grr


Berättar mer sen när jag kommer hem.Ska på kvantum och handla oxå och så ska jag nog skjutsa hem Git från stan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0