Stroke!

Jag var ju i Bollnäs i helgen(berättar mer om de senare) På söndagen så pratade jag med Stefan och han sa att pappa hade varit och lånat alvedon för mamma var dålig! Sa oxå att hon hade fel i vänster armen eller va de var.Jag sa till Emma och Linda att hon kanske fått härtinfarkt eller hjärnblödning,men tänkte inte nå mer på de.

Sen fick jag skjuts av Po och kristin hem(tack snälla) När jag kom hem så kramade jag pojkarna och prata lite då fick jag höra att mamma var hemma fortfarande och inte blivit bättre.Så då gick jag dit.Såg direkt att hon fått en Stroke!

Vänster arm bara hängde vänster ben löd inte så bra hon kunde inte gå själv pappa fick hålla henne för att hon inte skulle ramla. sen ögonen såg att blicken var borta tom liksom..Mamma såg att jag tittade på henne hon frågade hur hon såg ut? jag sa att hon såg full ut.. så hon hade nog sett i spegeln själv att nåt var fel för hon höll med.
 
så jag sa bara att jag ringer rådgivningen så dom vet att vi kommer in.Mamma hade inte velat åka in för hon är rädd för sjukhus(envis kärring)Me nde brydde jag mig inte om. har inte varit dit sen 89 då hon låg på bb inte en ända koll hon gjort en dess.
Mamma sa till mig att jag är ju inte sjuk jag äter och dricker ju?!

JAg ringde rådgivningen och hon skulle faxa så dom visste att vi skulle komma sen sa hon att ska du eller jag ringa ambulans?? Jag sa att hon är så rädd så vi tar bilen har ju varit hemma så länge ändå.

Mamma ville att jag skulle följa med och själklart gjorde jag de.
Dom var toppen på akuten jag hade som sagt varit i bollnäs så jag hade ju en hel del att berätta för mamma och skoja så hon skulle slappna av och inte vara så rädd.
Berättade bla om Lindas och min karusell åkning hahah gud !!!

Tunnelröntgen
gjorde dom och såg att de var flera små proppar, blödningnar.
 hade väldigt högt blodtryck när vi kom in 231 och man ska ha högst 140 så de var väldigt högt.
När vi kom upp på avd 7(Stroke och medicin avd) så pratade vi m sköterskerna och dom var så mysiga.

Där var mamma intervjuad igen mm och jag frågade om hon skulle få medicin???
Nä doktorn kommer först i morgon.isf skulle läkaren på akuten satt in nåt sa hon.!
Då sa jag de att hon måste ju ha medicin idag!! annars kan hon ju få en till stroke!!
Ja de tyckte sköterskan oxå va konstigt så hon skulle gå och ringa akuten.. doktorn där hade skrivit på datan och inte i pappret som hon hade så mamma skulle ha medicin på en gång 2tabletter!!!

Så de var tur att jag ifrågasatte och inte åkte hem!! oh läkar vården idag!!!

vi kom hem vid 21.30 var väldigt trött men kunde så klart inte sova på naten barnen vakna oxå och Stefan var upp och sprang?!

PÅ mån fick jag veta att han hade haft hjärtklappning sen i lör domnat bort i vänster arm mått illa och yr!!!

Fan inte en till som ska på sjukhus och på Stefans sida så har alla på hans pappas sida problem med hjärtat blodtryck mm.

Så idag tis ringde jag hälsocentralen och fick en tid kl 10Stefan är där nu..så jag hoppas att de blir bra.
Sen ska ju allt annat fungera jobb dagis körskolan tvätt mat mm ja ni vet allt!!

orkar inte skriva mer nu men ni vet att de händer en hel del iaf..
nåt positiv är att jag klarade körningen på landsväg och en till grön prick på körskolan. så nu är de bara två prickar(4prov) kvar innan uppskrivningen:)

ljus i mörker fattar inte att jag klarade de när mina tankar var på annat håll och jag inte sovit.
höres

Kommentarer
Postat av: Lisa

Ucha vännen, låter inte bra alls..

hur gick det för stefan på h-centralen då?



hoppas att allt kommer att ornda sig!

kram kram

2009-06-03 @ 08:42:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0