Torsdag 18/3

Torsdags natt kl 00.30 så kännde jag att de rann i trosorna jag tänkte att nu sparkade nån på urinblåsan och gick ner på toa och kissade de var fullt av blod.OHH skit tänkte jag men var lugn och gick och la mig för ringer man så säger dom att har du ont>? avvakta och ring igen om de blir värre..

Så jag gick och la mig sa till stefan att de kom blod och han suckade jaha..
Somnade och vaknade igen av att de rann 02.45 coh gick på toa igen..blod igen
Tänkte gå och lägga mig igen men då sa stefan att nu ringer du förlossningen och hör vad dom säger..

Ringer och hon säger att jag får komma in för en koll när jag vill,,
Jag talar om för stefan att jag åker in och kommer hem sen,,men han säger att han skulle nog oxå vara med för jag kanske inte kan köra bil hem sen!

Vem ringer man då?? har ju bara två vi kan ringa Git och svärföräldrarna..men svärföräldrarna vill man inte belasta i onödan när dom inte är så pigga och har högt blodtryck mm.

Ringer till Git vid 03.00 och frågar om hon vill vara barnvakt..när hon säger NU?? haha då tänkte jag säga nej i morgon efter jobbet..men tänkte att de var inte läge att vara roligt så jag talar om att vi måste åka in till FL.

Hon kommer som ett skott och vi åker in.
Blir mött av en trevlig Bm och får göra ctg och hon frågar om jag känner av sammandragningarna?+
Va?? nej känner inget.
Kommer en trevlig läkare som gör Ul och kollar allt ser bra ut sen gör han vaginal undersökning och tar prover.. mäter även livmodertappen den är ca 3cm och stängd.

När allt är klart så säger han lungt och med tårar i ögonen en ledssen och tycka synd om blick. att de är nog foster vattnet som gått på nr 1 så jag ska få åka till uppsala..

OK säger jag så får jag lägga mig får brickanyl som stoppar sammandragningarna och kortison i båda låren som ska utveckla lungorna på bebisarna.Man får hjärtklappning och skakar av de som bivärkning..usch jobbigt

Jag frågar oxå om jag får åka hem och packa nån väska och säge hej då till barnen..Men de fick jag inte ambulans var beställd.haha.

Sen kom överläkaren Jan orre super mysig läkare han kom ihåg oss för de var han som berättade att vi skulle ha tvillingar:)

Han gjorde samma undersökning som första läkaren men jag fick inte gå till undersökningsrummet nej jag fick åka säng. sen kom dom ju inte in med sängen där utan jag måsta gå två meter.men dom var tveksam..men herregud sa jag och gick!!

Han bekräftade de första läkaren sa.
Ambulans killarna kom glada roliga grabbar som man kunde skämta med!
Grabbarna sa att de är en prio två,,nej gud en prio etta sa Bm,oj då måsrte vi sätta fart sa dom.
I hissen ner så frågade en av ambulans killarna(Pär) att är de tvillingar i magen eller??
Jag tittade på den andra killen och fattade inte vad han menade..nä i fickan..
ja i magen..
Jaha ja för i rapporten som dom fått stog de att mamman var tvilling och dom förstog inte varför de var så viktigt att veta.
Härligt sa jag man känner sig trygg..
ja men vi har fått hjärtinfarkter som varit prio två oxå så..jaha toppen känner mig mer trygg!!Not
In i ambulansen vart lite fumligt och konstigt fick rädda mitt dropp själv annars hade dom slitit bort de mm
 Bm följde med till uppsala för dom trode jag skulle föda i ambulansen.

1tim och 40min tog de till uppsala. behöver jag säga att de gick undan;)
oh du klarade dig hit(från att föda) ja inte ska jag föda nu.

blev mött av underbara barnmorskor undersköterskor och elever..
klockan gick så när äntligen läkarna kom och började sin undersökning så kommer de inte en sköterska m telefonen och säger de är din man:)

pratar snabbt med stefan och talar om att jag vet inget mer än.

Läkarna tror inte att vattnet gått..dom tarr även prover vem som blöder om de är jag eller bebisarna men de är jag som tur är:)

är super hungrig och till slut får jag juice och mackor mums.

eftersom dom inte tror att vattnet gått så får jag åka upp på en annan avdelning.
Där får jag ett eget rum och när en undersköterska visar mig runt(man får göra allt själv diska mat mm) så känner jag att de rinner och de kommer mer blod.

BM kommer in frågar och jag säger att jag blöder än då blir de säng läge.får gå på toa men sen bara ligga i sängen..
Dom kommer in med mat mm tar temp och lyssnar på bebisarna med jämna mellan rum. så fort säter dagarna dom frågar jämt hur mycket jag blöder mm en del kollar bindan och toan..

har ju som tur är tv på rummet men ingen fjärrkontroll!!Hur dum får man bli ordna sänglägen men ingen fjärrkontroll..så jag får gå dit och byta kanal mm oxå fast gör de i sammband med toa besök så blir de bara lite längre till toan;)

ja nu vet ni lite mer om vad som hände..mer kommer..kanske,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0