Duocal

En lång historia kort,vi har fått ett pulver (duocal som ska hjälpa grabbarna upp i vikt lite snabbare).

Innan jag började med duocal så åt dom 135-165ml/ mål..
Vi skulle trappa upp duocalen sakta så vi började med 1/2tsk / 100ml tillägg, så ökade vi med en halv tsk varje dag. när vi var upp i 3tsk/100ml så åt Emil högst 45ml / mål ch då gärna med 4-6tim mellan.. max åt lite bättre men inte alls så mycket som han brukade, dom blev fort mätta och inte hungriga..

vi backade och körde  i lite mer än 1v med att ge emil 1tsk/100ml och max 2tsk/100ml..

funkade inte dom var mätta och åt lite..
Nu är de så att dietisten sa att vi skulle komma upp i 1msk/ 100ml och köra så i 6mån..

kom ju aldrig så långt,jag märkte att Emil inte alls ökade snarare så gick han ner i vikt..

Ringde bvc och fick en väg tid..
Ja nästan som jag hade trott Max ökade men inte fullt så mycket som han gjort, men ändå bra

Emil hade ökat 30gr på 2v:((

Grejen är den att innan vi började med duocal så ökade emil mer och mer per / vecka.. sist hade han ökat 165gr på 2 veckor..

Så jag pratade med bvc och sa att jag inte tyckte duocal var bra för mina grabbar, men hon svarade att dom kanske behöver kalorierna(i duocal).

Då tände lilla Ewa och sa att Emil ökade 165 utan duocal och 30gr med duocal..du kan ju göra matten vilket som är bäst för mina killar!!!

Då svarade hon inte tittade inte ens på mig..utan sa att ja men ja..

Då frågade jag om smakportioner ist..om jag kunde börja lite smått
Då sa hon att vi skulle vänta med de tills dom fått in Duocalen......
Men jag tänker inte ge dom de nå mer!!!!

ojoj då visste hon nog inte riktigt vad hon skulle säga för jag var så irriterad.
Då sa hon att jag kunde börja med gröt kanske de skulle hjälpa dom upp i vikt..

så jag sa att jag provar de men duocalen skiter jag i..för att förtydliga min punkt! haha.

Så vi ska väl göra de då. Jobbiga är att Emil inte vill äta lika duktigt som innan duocal:(

Han äter ju mer nu när jag slutat med de,men krånglar när han ska äta lika som han gjorde när han skullr lära sig ta flaskan och tillägget:( så de är synd känns som om de är duocalens fel..


Dålig bild...Duocal pulvret från helvetet!

Kommentarer
Postat av: Cindy

Men fy vad tråkigt att det krånglar, jag förstår att du inte vill fortsätta då det gick så himla bra innan.

Jag hoppas det ordnar upp sig nu när du ska prova utan, lycka till!

2010-10-26 @ 14:57:00
URL: http://frokenmumin.blogg.se/
Postat av: Emma

ja verkligen nu längtar man :)

Ja det ska bli så skönt med botten!!

kram

2010-10-26 @ 18:01:38
URL: http://familjenperssons.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0