recept dumlekakor

Dumlekakor

24 portioner | Normalstora formar  folie formar bäst annars fastnar de.

Ingredienser 24 st.:

200 g smör eller margarin
1 dl socker
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver

Fyllning:

24 dumlekolor
Noblesse

Gör så här:

  • Blanda samman alla ingredienser(utom kolorna), gärna i en matberedare.( jag knådar för hand)
  • Helst ska degen vila kallt en stund!
  • Rulla degen till kulor och lägg i aluminiumfolieformar ställda på en plåt.
  • Tryck ner en dumlekola i varje form. (jag tar en halvdumle annars fastnar dom så mycket i formarna)
  • Grädda mitt i ugnen i 175°C, 10-15 min.
  • Lägg på en Nobless medan kakorna är varma.(när du tagit ut dom urr ugnen) 

Låt kakorna svalna på galler.


Kommentarer
Postat av: Helena

Tnx! Dom här SKA bakas, såg för himla gooood ut!=)

2010-10-16 @ 02:08:12
URL: http://familjenlever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0