Marknan

Igår åkte vi in på marknaden hela familjen,Jag hade ju 38,3 i feber men efter alvedon så var den nere i 37,7..
Pojkarna åkte rutchkana i en hoppborg dom tyckte de var skit kul!!(som vanligt så lämnade jag kameran hemma grrr)tänkte ta med den men sa att äh vi skiter i den knäpper inga kort ändå de blir för mörkt!!ÅNGRAR DE!

Pontus vart lite fundersam och frågade varför alla trängs och knuffas:( ja vad säger man de är så på marknadeer alla vill vara först..inte lätt när man är en go kille som är rädd om andra.(ibland har man uppfostrat dom för bra)haha

Sen köpte vi lite godis och åt och gick och tittade,var ju sååå mycket folk,kul med fler karuseller i år iaf.
Pontus ohc jag åkte babyflyg(en elefant) JAg sa till POntus att nu är vi ute och flyger med Dumbo!!DE tyckte han var kul.
sen åkte Per och Pontus bilar och så fick Pontus se spindelmannens motorcyckel den skulle han ha!!!Men jag förklarade flera gånger att man måsta ta en lott och att vi förmodligen inte vinner(gör vi aldrig) Brukar gå så bra att förklara för honom men han var ju sååå trött varit vaken sen 6.30 och kl närmade sig 22.00. Vi tog 2lotter där och vann 5pris,farbrorn som sålde lotterna frågade om de var Pontus som vunnit,ja de var de,då tycker jag att ni ska ta priset från den andra korgen(större vovar m hjärtan de var till 3pris men pontus fick ta 2 där ist) såååå snällt av farbrorn..han fick ta 2 st ist för 1 ur en med priser för 3 plats..

Men Pontus grät och sa lägg tillbax dom jag vill inte ha dom jag  ska ha motorcyckeln...stakars lillgubben gör så ont i en annan när de blir så..Stefan köpte 2 lotter till men vann inget,då började Pontus gråta igen!!

Folk som man mötte tyckte nog man var en hemsk förälder som gick omkring med sitt gråtande barn.Vi köpte mer godis och så åkte vi hem.

När vi var hemma vid 22.30 och skulle lägga barnen så ville Pontus sova med sina två vovar och var så glad över dom!!

I morse när vi åt frukost så pratade han om motorcyckeln och berättade att han gråtit,så skrattade han för han tyckte väl att de var lite fjantigt..han visste att man skulle ta lotter och att man kanske inte vinner..

Men jag chansar inte på att han har förstått de så jag håller mig nog borta från de lotteriståndet ikväll;)hahaha

Skulle fixa texten så de går lättare att läsa men skiter ide för allt hoppar runt.

Kommentarer
Postat av: Carolin

jag ska fixa min blogg lite, så jag kommer ha lösen på den ett tag :)

2010-09-12 @ 20:53:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0