Sömnen Förr och Nu!

Förr så måsta vi ju väcka twinsen var tredje timme,oftast så vaknade dom själva den tiden.
Men dom skulle sova hos oss på vårat bröst och efter dom ätit och rapat så fick man ligga och vyssa dom på bröstet!Jobbigt och man var ju så rädd att dom skulle ramla ner igolv osv.fast vi bullat upp m kuddar osv.Var no mest stefan som var rädd eftersom han sover så hårt,jag vaknar om en knappnål faller,sen sov ju Per oxå så när han var liten.

Sen så lärde sig Max ganska snabbt att sova i sin säng och att man bara behövde lägga ner honom efter han ätit så somnade han själv,Han sov oxå längre perioder och vaknade oftas bara en gång per natt, så vi behövde inte gå runt och bära/vyssa halva natten.
Emil sov lite längre på mitt bröst,men sen började han oxå ligga i sin säng vi stog med hon i 5min efter han ätit för att rapa och varva ner igen.Sen gick de bra att lägga ner honom oxå:) han vaknade oftast två gånger per natt och de var helt ok för han var ju lite mindre och behövde de där lilla extra för att växa på sig:)

Nu Sover killarna oftast hela nätterna eller längre perioder iaf. typ 7.30-05.00 Då äter dom och sonmar om till ca 08.00(lite olika)
Eller som i lördags när vi la dom kl 23.00 och Emil sov till 09.30 och Max till 08.00 super duktiga barn och så lägger vi dom direkt i sin säng efter dom ätit och rapat:))

Helt klart dom bästa barnen på läggning/sovning om jag jämnför med dom andra två!!





Nu


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0