Resa på kredit?

Jag har åkt en gång på kredit! Jag och Per var till teniriffa med syrrans familj,vart lite pang på så hann inte spara pengar,Så U hade ett kredit kort han inte använt så jag lånade pengar på de kortet och har nu betalat av de äntligen!Hade inte en tanke på att jag skulle betala tillbax ränta och grejor på pengarna,frågade ju aldrig vad räntan var på på de kortet osv så de tog tid att betala av!!

Men nu i efterhand så tycker jag att de var värt pengarna..jag menar man lever bara en gång och ibland hinner man inte spara ihop pengar om man vill ta en sista minuten eller åka med kort varsel osv.

Lättare när man var själv fick tag i billigare resor osv.svårare nu när man är en hel familj och ska åka då de kostar 40.-50.000kr osv

Vad tycker ni,är de OK att resa på kredit?
Eller ska man snällt hålla sig hemma om man inte har råd/kan spara ihop pengar?
Men man kanske har råd att betala av i månaden som en vanlig räkning osv?

Finns ju mängder av krediter man kan ta via nätet sms och dylik snabbt enkel och farligt!

Resebolagen har ju oxå kredit kort som man bara kan ha på dom bolagen Ving har ett Holiyday card tex då kan man bara ha de på ving och fritidsresor har ett Blue card då kan man bara använda de när man reser med dom osv.

Så hur gör ni när ni åker på dyrare semestrar?(utlandsresor)
Spar ni år i förväg?
slänger fram cash direkt?
Eller har ni nån form av kredit som ni använder vid resor?

Satt och funderade på de här idag.kul att se vad ni tycker /gör

kram på er och trevlig söndag!

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag tycker allt som har med kredit och göra är dumt jag är emot det!! Jag tycker man ska handla och resa på Egna pengar om man kan. Och har man inte dom pengar man behöver just då får man spara. Kram

2011-04-04 @ 12:20:20
URL: http://familjenperssonss.blogg.se/
Postat av: Carro

Jag hade nog inte rest på kredit.

De hade känts bättre om man hade sparat ihop pengar å åkt på dom!

Tycker jag iallafall.. kan lätt bli att de blir mer än vad de är tänkt annars!

2011-04-05 @ 13:00:27
URL: http://norbergcaroline.blogg.se/
Postat av: Åsa

Jag jobbar ju på resebyrå , och vi har kredit, jag skulle kunna resa på kredit, eftersom just om man ska boka långt innan och kanske inte vill eller kan lägga upp hela handpenningen så kan man betala lite varje månad och spara samtidigt eller om man vill resa snart och inte hinner spara ihop allt.Hos oss kan man bara låna 30 000 sek på krediten så får man lägga till det andra, det är räntefrit upp till ett år och man betalar bara aviavgift och en uppläggningsavgift. så vad jag vet idag så tycker jag att man kan göra det :)



Kram

2011-04-09 @ 22:40:22
URL: http://tvaflickortvapojkar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0