snabb uppdatering

har varit väldigt dålig på att blogga,datorn har krånglat ,kameran är paj och så har jag ständig huvudvärk..de kommer nog från nacke axlar..

Ja hur är de med oss???förr nu och då;)

Vi har varit förkylda en längretid typ 4v. Men sen 1dec har vi varit riktigt dåliga,feber hosta snoriga osv.. Värst är de ju för tvillingarna som får problem/jobbigt med andningen och sämre matlust:/

Men vi kämpar på ska till barn på måndag så får vi se vad som händer...(jag vet exakt vad dom kommer säga och göra) Tror även att dom et vad jag kommer göra;)

Igår efter luciafirandet när jag hämtade Pontus på dagis så sa han att han hade ont i huvudet?!! de har han aldrig klagat på förr. Han drack vatten och så fick han vila på soffan medans jag gjorde maten,men han kom ner och hade riktigt ont kunde knappt titta och grät bara Per petade på honom..han fick alvedon och jag forsatte med köttfärsbiffarna.

Pontus kom ner och la sig på köksgolvet så då tog jag febern på honom 39,2 visade den:/ och då hade han ju fått alvedon förre..

När vi åt så ville Pontus bara ha en lussebulle(han smakade på biffarna men nej) klart han fick de. Sen sa Per att Pontus vill du att jag ska knäppa på småstadsliv åt dig? vilken du vill:) så då gick Per upp med pontus som han bäddade ner isoffan och satte på dvdn åt honom..Gulliga duktiga storebror Per!!!

Jag var nere och tog hand om kladdiga tvillingar och dukade av bordet osv.

I Natt kom Pontus ner och ropade på mig,följde med honom på toaletten och jag ser att han är riktigt dålig,tar tempen på honom och den visar 39,7  usch han får alvedon och så går han upp..Jag går upp efter ca 40 min för jag vill se att tempen går ner då låg han inte i sin säng utan han hade krypit ner hos Per:)) tempen visade 39,4 så den var på väg ner iaf..skönt.

I morse när jag tog tempen vid 6.30 så var den nere på 37,8 så då hoppas vi att de fortsätter så.Han klagar fortfarande på huvudet och svettas och fryser om vartannat..

Nu är de dax för grabbarna att andas i "ankan"

höres.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0