Sjuka :(

JA här hemma är vi fortfarande sjuka:(( de går upp och ner m tvillingarna,Emil har ju alltid haft svårt för att dricka vätska (vatten,lättdryck mm)
Men i lörddags så drack han bra..båse i flaska och i mugg,vi vart så glada och sa att de var väl de ända positiva magsjuka´n hade med sig..

Men så i går drack Emil mindre igen bara vänder på huvudet,båsa äter dåligt oxå men de är helt ok..de får väl komma igång sen..Men varken i går eller idag på dagen kissade emil..INTE bra:((

Men så hade vi lite tillägg (nan2) kvar som vi gjprde i ordning(dom har ju slutat äta de dom ville inte ha)
Och Emil åt 100ml:))wiiiee toppen bra att han får i sig vätska.
Max fick oxå 100ml och åt upp skönt.

Jag var lite skepisk först för att ge de eftersom jag har för mig att de kan bli slemmig av de och att dom kräcks för de..Stefan höll nog inte riktigt med så vi gav dom.

Sen bestämmde vi att vi ger dom nan2 innan läggdax så får dom både vätska och mat i sig.. Emil åt bara 80ml men vi var glad att han fick i sig lite iaf..eftersom dom bara äter några skedar var av gröt/mat annars.

Max åt oxå och när han var klar och skulle rapas så kommer allt upp och lite till:((( Alltså hur mycket som helst såg ut som du hällt ut en 10L hink på golv stolar och stefan ..Per och jag måsta skratta oxå herregud haha.

Men de var ju så tråkigt nu har vi tagit ett steg tillbax igen :(( vet inte om Max åt FÖR mycket att de var därför han kräktes eller om de var för att de var nan2:((

Max kräktes ju i lör oxå en gång..:(( När ska detta ta slut..

Var ju nära att åka in med Emil iaf ringa rådgivningen eftersom han inte kissat på nåt dygn och han har ju bivit såå mager igen stakarn han som just kommit i gång bra med maten och gått upp i vikt..man är ju rädd att njurar och sånt tar stryk...

ja vi tar en stund i taget så får vi se..Stefan är väldigt orolig och stressad över Emils vikt och kisseri medans jag tar de mer lungt..hade en diskution tidigare idag..där älsklingen var väldigt orolig mm stor pluppen ;P

men de löser sig vi/jag håller koll mm:)

jag frågade bla när dom åt hur mycket och om dom kissat(jag har ju legat lite idag eftersom jag kräkts men de var bara att ge upp när stefan kom in m Emil till mig några gånger)

Han visste  att Emil inte kissat de andra hade han ingen koll på haha
Som mamma får/kan man itne vara sjuk men tänkte jag skulle prova iaf..men de gick inte;p

så jag gick ut med dom stora barnen i finvädret ist när dom små sov..mer hur de var kommer i ett annat inlägg.

ciao!

Kommentarer
Postat av: Malin Viklund

Tack Ewa!! I min ålder vill man se äldre ut, så det glädjer mig :D Hoppas ni alla kryar på er snart!! Kram

2011-02-28 @ 21:26:35
URL: http://malin86.bloggplatsen.se
Postat av: Helena

Usch, det låter inte roligt alls!=( Isa hade ju magsjuka nyss och vi skulle se till att få i henne vätskeersättning hela tiden, 2 tsk var femte minut(!!!) och se till att hon kissade, och åka in om hon inte kissade på 8 timmar för det går såå fort med dom små!!

Hoppas dom är bättre snart!!

2011-02-28 @ 23:05:05
URL: http://familjenlever.blogg.se/
Postat av: Cindy

Men usch och fy, stackars små grabbar!

Det där med magsjuka är otäckt när dom är små,dom blir ju ofta mycket snabbare uttorkade än vad vi vuxna blir. Har du provat ge vätskeersättning?

2011-03-01 @ 06:12:58
URL: http://frokenmumin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0