Helgen

Först vill jag säga att jag vet att jag är dålig på att blogga:( tid finns om jag vill men orken/lusten finns inte.bloggar i huvudet allt jag ska skriva å de blir så bra,men då känns de liksom klart så de blir de aldrig att jag skriver  ner de haha

I fredags gjorde vi inte så mycket slappa mest? eller? kommer ärligt inte ihåg vad vi gjorde då.men kan nog lova att vi satt framför tv m godis;)hha

I lördags så kom barnens farmor, farfar och hälsade på,dom grattade även stefan eftersom hhan har fyllt år men dom kunde inte komma då då deras bil gått sönder.Men de gick väl lika bra att gratta ihelgen:))

Sen så snickrade stefan lite i tvillingarnas rum,ja tänk de har stått still i månader men nu så försöker vi (läs stefan) göra ett ryck!!( Har inget med att jag sa att i dag börjar du snickra i tvillingarnas rum!

Jag tog med mig alla 4 barnen och åkte skridskor i blåsten:)) Tvillingarna sov snällt i vagnen vaknade men låg nöjda ändå:) var så roligt! vi åkte i 2tim sen började jag frysa lite och Pontus började få ont i fötterna.Per hade nog kunnat åkt i 2 tim till,))

PÅ kvällen kom Git och madde och hälsade på en snabbis,dom hämtade en batteriladdare som dom ska ladda batteriet med till maddes bil,nu när bruden fått körkort(tagit). Konstigt man säger ju att man fått körkort men i själva verket så har man ju kämpat och slitit för de!! inte FÅTT de;) haha
Vi fikade lite och madde och jag rensade i alla kaka paket för de är ju dumt att spara.tack  madde för hjälpen;)

Natten mot söndagen var Emil vaken från 02.00-05.00 så vi (han) åt tillägg lekte lite tittade på tv med mamma innan han lykades somna kl 05.00.jag la mig i sängen men efter 30sek var de bara att kliva upp för då vakna max. försökte få han att somna om men 06.40 var de bara att kliva upp. Gjorde tillägg och bytte blöja stefan kom upp å sa att han skulle mata så jag fick sova.
Jag gick och la mig i 10 min sen vakna Emil och de var bara att kliva upp å se glad ut.

Sen kom ju Jenny med ljuset jag beställt från partylite, doft havsbris luktar sååå gott i badrummet nu igen:))

Söndagen så snickrade stefan lite mer,jag roade barn och gjorde lite här hemma lni vet allt de där som man gör ofta,strökgardiner ,tvätta,matabarn ,byta blöja,lägga barn, mm ja ni fattar.

Barnens kusiner S & M kom hit och lekte en stund.Så då hade Per och Pontus lite extra kul en stund.
Sen var de dax för middag,duscha barn fixa väskor osv.

PÅ kvällen åkte Stefan och handlade medans jag la barnen.

Sen när Stefan och jag gjorde gott och satt framför tv så sa han att de var skönt att han kommit igång lite m snickringen igen!!

Ja som mamma/fru vet man bäst så en lite spark i baken var vad han behövde.))Å de visste jag såklart;)

vilket babbel men nu slutar jag och ska plocka ur och i diskmaskinen japp inget undantag i dag heller.

pöss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0