Recept

Kycklingrullar

Slå på ugnen och sätt på 225 grader.

Du behöver:

2-3st kycklingfiléer ( eller en hel påsse hade jag)
1 burk créam fraiche (stor)
1 gul lök
2 msk sambal oleck (starkt)
Salt
Peppar (funkar lika bra m cirtronpeppar bara )
Tortillabröd (jag hade stora bröd,vet ju hur svårt de brukar vara att få ihop dom)
Ost (jag hade riven pizzaost, men går lika bra med skivad)

Gör såhär:

* Strimla kycklingfiléerna och hacka gullöken i lagomt stora bitar.
* Stek på hög värme till kycklingen och gullöken har fått färg. (se till att kycklingen är genomstekt)
* Häll sedan i créam fraiche och sänk värmen på plattan.
* Häll i 2msk sambal oleck och salt och peppar.
* Låt puttra på plattan i några minuter.
* Lägg i smeten i totrillabröd och "baka" in smeten, ungefär som med tacos, fast man försöker få igen andra änden på tortillabröden också.
Sen strör man på lite riven ost, eller skivad ost - går lika bra.

Jag la tortillabröden på ett smörpapper på en plåt, men de går nog lika bra att bara lägga dom på plåten också.

Smaka er gärna fram.jag tog 3tsk sambal olek så barnen oxå kunde äta de:)

Dom ska vara i ugnen i ca 10min.

Jag brukar oftast äta dom här kycklingrullarna med tacosås och créam fraiche - blandad.
Tycker de är super gott! :)

Enkelt och gott, tar bara några få minuter att laga och inte så dyrt! :)
En god sallad till så är allt perfekt! :)



Hopas de ska smaka:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0