Krupp

Inatt så vaknade jag av att jag hör att Max inte kan andas.
Jag skyndar mig å tar upp honm ut ur rummet och lyssnar kollar på honom å han bara väser,jag ropar på stefan som kommer ner och säger ska du eller jag ringa ambulans,å så springer han in i köket å klär på sig,då hör jag Max hosta(skäller som en hund,förstår då att de är krupp) nä säger jag inte behöver v ringa ambulans.Stefan blir då skit arg å menar på att ok då är de på mitt annsvar å tycker jag är dum i huve.

Stefan tar max å gur ut med honom medans jag ringar rådgivningen (mest för att lugna stefan) kö så de tar tid,under tiden låter max bättre när han andas.

pratar med rådgivningen och hon säger att de är bra att vi gått ut med honom för de är de rådet dom brukar ge,och att blir de jobbigt för honom med andningen så ska vi åka in direkt på akuten och tala om att vi varit i kontakt med rådgivningen.

Vi öppnar fönstret i köket eftersom vi har sovrummet precis innanför så de blir svalt åt max så sitter jag med honom där vid fönstret i 1tim sen lägger vi homom å de går bra i2 1/2tim sen vaknar han så jag tar med honom upp till soffan å sitter där med honom så han får sitta upp å han lyckas somna om igen .

Nu är han snorig å lite hes men inte som inatt så vi får se hur den här natten blir för oss..jobbigt för lill plutten tycker att lunginflammation/öroninflammation skulle räcka ett tag men tydligen inte:( stakars mina små prinsar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0