Lunginflammation igen!

Igår (tis) så var jag fundersam om inte Emil fått Lunginflammation igen!!!
Stefan jobbarde kväll så han åkte vid 13,allt som dagen gick så blev jag mer och mer säker,men vtänkte att jag inte "behövde"åka in då jag hade en tid på barn för vikt koll idag (ons) kl 11..
Men så tänkte jag på sist när han var sååå dålig att de är kanske bättre att kolla ikväll ändå?? så jag ringde rådgivningen som sa att jag skulle avvakta.
Efter yttligare 3tim så såg jag att han hade indragningar när han andades och de var kämpigt och så kräktes han.
Då ringder jag rådgivningen sammtidigt som jag messar syrran att hon ska komma,när rådgivningen svarar så säger jag bara att jag ringde förrut i kväll och då skulle vi avvakta men nu åker jag in så ni kan medela akuten i hudik.Ja skynda dig innan dom stänger s du hinner träffa en läkare säger hon i tel??? men jag lägger på och åker iväg Git kommer sammtidigt som jag backar ut(hon ska passa )resten av grabbarna.

Väl inne på akuten så blir de röntgen crp och satrationskoll. Han har lunginflammation men en virus(inte bakteriell) och då gör dom inte så mycket.tar även en vikt.

Men han syresätter sig dåligt (89) så då blir vi inlagda eftersom han behöver syrgas.Jag frågar om vi får åka hem imorogn och om han inte behöver syrgas och syresätter sig bättre så ja.

Natten går kl är 01.30 när vi kommer upp på barn och jag var inne på akuten 20.20.

Ingen syrgas får han utan bara andas in koksalt..

Ny läkare dagen efter och jag får inte åka hem?? Läkaren pratar bara om emils vikt och att han inte får gå ner osv..VA FAN HAN ÄR SJUK..hur många äter som man brukar då?? eller ens vill ha mat?

Jag blir irriterad och frågar varför vi inte får åka hem?? vikt prat och dom vill kolla så han äter och syresätter sig osv..

Jag säger bara att äta och andas de kan vi göra hemma,,är de inget annat ni ska göra så åker vi hem.

Han mååste kolla med sin överläkare och kommer tillbax..jo då jag får åka hem om jag kommer tillbax dagen efter..Självklart gör jag de.. så imorgon kl 10.30 skavi på barn för vikt koll.

försökte göra de kortfattat men svårt när man är lite irriterad.(på läkarna)

Kommentarer
Postat av: Cindy

Men stackars liten, inte nu igen : (



Hoppas allt ser bra ut hos doktorn idag, krya på er!

2011-06-30 @ 19:06:28
URL: http://frokenmumin.blogg.se/
Postat av: Helena

Nu håller jag tummarna för att ni ska slippa fler såna!! Usch, vilken otur ni har. Men ni kämpar på bra!! Kramar till er

2011-07-04 @ 12:56:36
URL: http://familjenlever.blogg.se/
Postat av: Me and My Baby Dolls

Usch, låter inte alls kul!!! :( Stackaren! Hoppas att han kryar på sig snabbt!



Kramar

2011-07-04 @ 21:21:28
URL: http://mybabydolls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0