Sämre

Grabbarna är sämre igen,max hade 39,7 i feber i går:( Emil har fått feber igen 38,3..
Dom kräks upp nästan alla mål mat.

Frågade läkare om  de är därför feber är tillbax eftersom dom spyr upp pencilinet innan de hunnit verka?
Men nej  så var de nog inte utan i såfall har infektionen tagit en annan väg (vilket dom inte hoppas) och att dom kanske måste sätta in nå annat.

Jag gav förslag om maten oxå så att dom inte ska spy..men nej dom ska ha i sig mängden bla bla bla.
Försökte förklara att då är de ju ogjort om dom ändå spyr upp maten..Men nej dom måste ha i sig,annars får vi säta dropp..

Men va  fan om dom fortsätter spy så måste man ju sätta dropp ändå så dom får i sig näring och inte torka ut.
 måste sluta grabbarna  vill gosa

Kommentarer
Postat av: Cindy

Nej, är det sant! : (



Precis så var det ju med mina killar också. Att dom först började piggna till och fick sedan ett bakslag med återkommande feber. Nu hade mina iofs inte baktriell lunginflammation och det kan ju förklara varför febern höll i sig och återkom trots pencillinkur. Jag håller tummarna för att dom hittar någon typ av pencillin som fungerar. Jo på tal om pencillin. Dom har inte talat om att sätta en infart och ge pencillinet direkt i blodet, jag tänkte på det du skrev om att killarna fortfarande kräks mycket. Mina grabbar hade infart och då visste jag med säkerhet att pencillinet inte kunde kräkas upp.

Håller fortsatt både tummar och tår för att killarna piggnar till!

2011-06-01 @ 19:08:46
URL: http://frokenmumin.blogg.se/
Postat av: Cindy

Blev några konstiga kommentarer ; ). Vi låg inne totalt 9 dagar, vi gjorde dessutom en liten "chansning" vid hemgången då Melvin fortfarande krävde syrgas natten innan vi åkte hem. Så jag var lite inställd på att åka tillbaka. Killarna var fortfarande ordentligt krassliga när vi åkte hem, men jag kände mig ändå trygg i mitt beslut. Jag kände liksom att det hade vänt, om du förstår hur jag menar : ). Har M&E fortfarande syrgas?

2011-06-01 @ 21:45:02
URL: http://frokenmumin.blogg.se/
Postat av: Cindy

Melvin hade också väldigt lite syrgas i slutet men än dock krävde han lite. Jag var dock inte helt överens med ssk angående syrgasbehovet, Melvin gick ner till 90-91 i saturation nattetid vilket jag inte tyckte var så farligt. Det var läkarna som frågade mig hur jag kände angående hemgång, tror inte läkarn hann prata färdigt innan jag vrålade JA!!!!!!!!

2011-06-02 @ 10:55:39
URL: http://frokenmumin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0