Barn

(varning för långt rörigt inlägg)

Ifredags var vi till barn för att träffa läkaren H.
Emil hade gått upp 35gr sen ons,så han vägde nu 4.635gr
Max hade gått ner 50gr ,så han vägde 6.050gr.
Längden fick dom kortare än när vi var där i ons..

Utvecklingsmässigt så var dom 8-10mån..Och dom är ju 8mån nu för er som tänker men dom är ju 11mån ja men dom går efter korrigerad ålder på prematurer.För dom är ju inte direkt som en 1åriing och kan börja på dagis!!

Iaf så pratade vi om Emils vikt och de var ju itne bra katastrof osv..vilket jag redan vet..
Jag frågade om de var bättre och hälla i ren vispgrädde i maten ist för smör..då sa han att vispar man grädde blir de ju smör!!vilket svar!
Sen frågade jag om de var mer energi(som dom så fint säger) medans vi menar fett osv.i burk mat än i gröt om man ska ge dom mer a de ist?
Nä de visste han inte..
Efter ett antal obesvarade frågor så sa han till slut att de är nog frågor som S (dietisten) kan svara på.

efter 1tim så var vi klara och jag skulle till att gå,men han ville kolla om dietisten hade tid att prata med mig så han gick iväg.När han kkom tillbax så hade hon itne tid men hälsade så mycket.
och så säger han igen Emils vikt är inte bra..(nä vad hade han väntat sig efter magsjukan? Emil vägde ju inte så mycket innan heller) 822gr vägde han när han föddes)
Men vi håller tätare kontakt nu (har ju inte haft nån kontakt typ med dom endast 1gång sen vi vart utskrivna från neo kanske om dom haft bättre koll från början....ååå puckon)
Så om 1-2mån så kallar vi er..och har inte  Emil gått upp VÄLDIGT bra i vikt då så sätter vi inte en KNAPP,har du hört talas om de?
Ja..??!!Tankarna snurrar.
-Ja då får vi sonda via den.
-Men de är ju inte de att han inte äter för de gör han exakt lika mat som Max men de är de att han itne går UPP i vikt.
-Ja men han måste gå upp så då sondar vi
-Men han äter ju en helburk mat de är fullt,sondar man på då då spyr han ju bara.
-ja men..(inget svar bara nån ledssen blick)
- då måste de ju vara nåt med ämnesomsättningen eller nått att han förbränner bra ?
-  Men då gäller de att den lilla mat han äter att de är mycket energi i de!

(tänker pucko,jag frågade om maten men dom har inget svar)

Jag irriterad,går därifrån..

Säger bara de blir INGEN OPERATION innan dom utreder ämnesomsättningen.osv
För han äter men går inte upp i vikt(tillräckligt) så de måste dom kolla.

För nån knapp blir de inte så länge han äter..för sonda gör man om dom inte äter..PUNKT.

måste sluta kidsen vakna får förklara bättre sen


Kommentarer
Postat av: Cindy

Jag förstår att du blir irriterad och motsätter dig en knappoperation bara sådär. Eftersom Emil äter lika bra som Max så tycker jag också att man borde utreda av vilken anledning Emil inte går upp i vikt i samma hastighet som Max då ätandet i sig inte verkar vara problemet.

Håller tummarna för att det ordnar sig!

2011-03-09 @ 06:36:31
URL: http://frokenmumin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0