Fick inte..

Emil har varit förkyld i ca 1v,i torsdags så fick han lite gröt på morgonen men han åt bara några skedar sen hostade han så han spydde.Jag skjutsade barn till dagis/skola och sen åkte jag och handlade med tvillingarna.
När vi kom hem så sov grabbarna och när dom vaknade så tog jag upp Emil och de bubblade i magen på honom och han hostade och spydde galla.jag avvaktade ett tag men han ville bara sova var s slö ville inte äta.
Jag ringde rådgivningen och dom tyckte HC skulle kolla på dom.Så jag skulle ringa dit för en tid.

Men jag tänkte att bättre dom på barn kollar honom,så jag ringde dit ist och där sa sköterskan att nä de finns inte så mycket man kan göra mot förkylning.Jag undrade om de fanns nå slemmlösande/hostmedicin han kunde få så han inte skulle behöva spy eftersom han redan väger så lite?

Hon gick och pratade med läkarna och dom sa att när de är förkylning så var de HC man skulle vända sig till först och OM de behövdes så fick dom hänvisa vidare till barn.
Sköterskan sa att ja du får väl ringa till HC om du är orolig,men de finns inte så mycket man kan göra mot förkylning.

Jag är lite irriterad för dom verkar inte fatta att de INTE är en vanlig förkylning,Kl har hunnit bli näramre 14.30 och jag ringer HC. Berättar samma sak för sköterskan där att

*Feber 39,
*slö vill bara sova
* Äter inget men dricker lite
*kissar
*Men hostar så han spyr
*vill att nån ska kolla på honom innan de blir helgså vi slipper  åka  in på akuten.

Hon gick och prata med läkaren eftersom han var prematur.
Läkaren där tyckte vi skulle upp till barn direkt,men jag sa att vi redan ringt.Sköterskan skulle ringa upp på barn och höra av sig sen.
De var nit direkt de där sa hon när hon ringde..
Jag fick iaf komma till HC och där fick jag en rimiss till barn för hon ville att en barnläkare oxå skulle kolla på Emil.

Men eftersom barn hade stängt så fick vi gå till akuten.Jag tog med mig Emil,Max och Per till akuten Pontus var hos en kompis.
Per var HELT SUVERÄN OCH DUKTIG han fick passa MAX *så stolt över honom*

När läkaren kom så fick vi gå in i ett rum och där hostar Emil så han kräks galla,Ni får inte åka hem idag säger hon ni blir inlagda på barn,
Sen gick allt fort vi gör lungröntgenEmil och kollar satration han har då bara 82.Han får inhalera och får 87 i satration men fortfarande för lite.

Jag får ringa stefan som får ficka skjuts in och hämta hem dom andra grabbarna.
Personalen på akuten var så impad av Per att han var så duktig med Max så han fick en glass:))<3<3

SÅ från att dom på BARN SA NEJ till att kolla EMIL. Så blev vi  inlagd och dom konstatera lunginflammation.
(tur att man stog på sig)

Tänk om jag struntat i att åka in på HC då? vad hade hänt då?
Blir så arg tycker man ska kolla alla barn om föräldrarna är oroliga.

hade 135 i crp när vi las in dagen efter var den över 200 !!(ska helst ligga under 8)

EMil fick dropp,syrgas,och sond,antibiotika.

Tack vare att vi kom in så tidigt så verkar de som om den kommer att gå över fortare(att vi inte behöver ligga på sjukhus så länge)

Han bara sov:/tittade upp ibland.men orkade tack och lov protestera lite när dom stack osv.

skriver mer sen när jag får tid.

Kommentarer
Postat av: Cindy

Men fy, stackars liten : (

Jag vet vad du går igenom, jag håller både tummar och tår att Emil blir bättre och att ni snart får åka hem.



Vad gäller tips på mat som kanske gör honom lite intresserad så fungerade glas rätt bra på mina. Det var liksom gott att slicka på samtidigt som dom får i sig vätska. Dricker han ordentligt? Mitt problem när killarna var sjuka var ju egentligen inte maten utan vätskan. Mina åt (dock väldigt små mängder) mat men dom åt trots allt, det var vätskan jag fick lirka med.



Sen gjorde jag så att jag mutade med allt typ av mat, jag lät mina äta godis/choklad ja allt : )

Sen upplevde jag att mina åt bättre när dom fick hålla i maten själva. Typ som pommes : )



Var det en batriell lunginflammation Emil hade/har? Det trodde ju att mina hade från början men sen var det ju iaf inte så i slutändan.

2011-05-29 @ 14:20:07
URL: http://frokenmumin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0