Operation

Igår torsdag 12/5 så opererades Emil,han fick en tidig tid tack och lov så kl 9 var de dax för op.
Så kvällen innan fick han duscha.På morgonen efter så satte jag på emla salva och bandage och så fick han lite antibiotika vid kl 07.00.
Sen när vi kom till avd  kl7.30 skulle vi vara där så fick han leka och bara dricka vatten ( han hade ju inte ätit nåt från 19.00 kvällen innan,men fick äta välling fram till 03,00 men han äter ju inte sånt och så är han ju en duktig kille som itne äter på nätterna;)

Vid 8.15 så badade jag honom och tog på han en tjusig rock,jag måsta oxå ha en rock på mig när jag bar honom för bakterier osv. Han fick nu inte längre vara på golvet endast i min famn eller i sängen. han fick lite lugnande (en grogg som gör att dom är avslappnad och glömmer så dom itne minns att de var hemskt)

Jag och sjuksyster Kerstin(underbar kvinna) tog bort emla och så bar jag honom ner till op,följde med honom in och la honom på op bordet och höll honom i handen när han omnade in. (de känns i hjärtat fy fan de känns som om dom dör som man aldrig ska få se dom mer:(

När han sov följde en sköterska mig ut och fråga om de känndes OK? Ja de gjorde de sa jag..fast de gjorde de ju inte jag ville gråta och bara ta honom därifrån..men jag visste ju att de är nödvändigt.

Så jag gick och åt frukost (cocacola och en påse godis) köpte även en tidning som jag satt och läste medans jag väntade på att dom från op skulle ringa.

jag satt ute i solen när mob ringde 1tim 30min tog de.Då gick jag till uppvaket med Emil han låg och sov så skönt:)

När han vaknade så ville han upp direkt och helst ner på golvet,då kom dom med en piggelin och han satt och smaska de var grejor de:))

Vi var bara 1tim totalt på uppvaket när dom sa att ni kan nog gå upp till avd,Emil var så pigg och ville inte alls sitta still haha.

SÅ Kerstin kom och hämtade oss och där uppe försökte han klättra ur sängen och dom vart så förvånade att han var så pigg och inte vill ligga och vila haah. mammas gosse de;)

så jag sa direkt att de är nog lika bra att ni tar bort droppet så han kna får gå ner,De gjorde dom men lämnade kvar slangen i handen ifall han skulle behöva nå mer.

Men han drack vatten och åt lite yogurth, sen la jag honom i vagnen och gick ut på balkongen så sov han skönt:)

efter ett tag kom Stefan och dom andra grabbarna upp då åt Max en burk mat och Emil fick en burk yogurth(190gr) som han åt upp:)

Sen gick vi ner på lekterapin och lekte med dom stora grabbarna medans dom små sov i vagnen.Vi spelade basket ute bandy gunga mm:) svettigt värre:) men så kul.

Sen träffade vi läkaren som kollade på Per och emil.ev ska dom får göra en större op båda två när dom är 13-15år men de får vi se.

om 3-6mån ska vi tillbax till uppsala med Emil för åter koll..

bilder kommer kram

Kommentarer
Postat av: Cindy

Vad skönt att operationen gick bra och att Emil skötte sig ; )



Barn är ju underbara på det viset för så fort dom "friska" igen så är det liksom full fart igen. Det finns inget "jag kanske borde ta det lite lugnt i början" i deras ordbok : )

2011-05-14 @ 11:29:18
URL: http://frokenmumin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0