Stockholm 25-27 november 2011

I fredags åkte jag med tåget mot sthlm för attt träffa underbara vänner.
I stolarna framför mig satt en gammal klasskompis och hennes sambo,så vi pratade lite på resan ner så de var trevligt.

Linda mötte mig på centralen och vi tog bussen hem till henne,(hon har flyttat så numera bor hon på stora Essingen) Vi slängde in min väska direkt i bilen när vi kom fram och åkte mot Hammarby sjöstad för att hämta en tv hon hade beställt.

När vi kom hem igen så tänkte hon städa lite eftersom hon snickare där som slipat golv osv .Men jag ville inte sitta och titta på så ist så städade jag och Linda fixade go mat (lax med pesto och bandpasta) mumsigt var första gången jag åt pesto. Och lite vitt till de;)

Sen som en blixt från klarblå himmel fick jag super ont i magen riktigt jävla ont så jag slet av mig byxorna och jag mig på soffan,jag mådde illa och de känndes som jag skulle svimma:((
Men de gick över fort som tur var.

Sen skulle vi gå ner till förrådet och hämta en madrass som jag skulle sova på,väl nere så ser Linda att de är fel nycklar!!!!och inte nog med de VI ÄR UTELÅSTA!!!!!
jag skratta så tårarna rann,,herregud ni skulle varit med säger jag bara hahaha.

Vi tog oss samman och ringde på hos den enda grannen som var hemma(ja vi provade flera dörrar;) ) Där fick vi låna tel för att ringa Lindas mamma som hade extra nyckeln,ett litet krx bara hon bor i upplandsväsby:/ men hon skickade iaf nyckeln med bud(inte de billigaste men vad gör man???) hade ju varit mycket dyrare och ta dit en låssmed kl 21.15 på kvällen.. Hon som vi fick låna telefonen av frågade om vi hade bil så vu kunde hämta nyckeln ist..?!MEN HALLÅ vi är utelåsta allt är ju inne i lägenheten tom mob som man ALLTID har med sig annars:/ Men grannen var trevlig vi fick även låna hennes mob medans vi vänta på taxin i trappen eftersom hon skulle gå och sova..tack vad snällt.

När vi väl kommer in i lägenheten igen är kl 22,vi dricker lite mer vitt och sen tar vi en taxi till ett ställe som heter Lemon,taxi chaffören hade nog snott bilen för fan vad han körde;)hehe

Lemon var ett super mysigt ställe bara bra musik så vi dansade och hade skoj, väl ´hemma kröp vi ner i sängen kl 03.00..

Lördags morgon så vaknade vi 07.45 pigga faktiskt och allt var toppen så länge som jag låg ner,så fort jag gick upp blev jag matt och mådde illa fyy..SÅ jag ick frukost på säng av söta Linda:)))

Mådde då bättre när kroppen fick lite att jobba med;)

Vid 12.30 var de dax att åka ner på stan och mötta upp Maria.Vi gick och åt lunch på kulturhuset,mycket mat och gott var de oxå,kikade lite snabbt i affärer och mötte upp Emma och hennes sambo chrille för en kaffe på scandic Anglais. Där satt vi länge och pratade innan vi gick vidare i affärer.Sen fick vi brottom hem för att göra oss i ordning inför kvällen,Lite vin och iväg och mött upp Emma och chrille igen för lite mat på nån thi resturang (kommer inte ihåg vad den heter) men så mysig resturang god mat och drink:)

Söndagen gick Maria jag och Linda i fler affärer innan de var dax  att säga hejdå!!

De var väl helgen lite kort..

Super tack tjejer för en toppen helg de måste vi göra om snart KRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0