Doktorn

Ifredags var jag ju till barn och träffade doktor H.

Båda hade gått ner i vikt ganska mycket ,men de visste vi då dom varit förkylda i 2v och ätit såå dåligt:(

Men men så är de när dom blir sjuka..så nu har Emil mer än 500gr att gå upp på 4v:(

Men vi räknade inte med den veckan utan vi börjar då i fredags när vi var dit eftersom dom varit sjuka och att vi inte fick minimax förrens i fredags.. så de känns bra att han förstog de och gick med på de.

Vi pratade om hur de hade gått i Uppsala och jag sa att de var som pest eller kolera!!

Han lyssnade mest den här gången och de känndes som om han faktiskt förstog nu vad jag kämpat7kämpar så hårt för och att vi nu strävar mot samma mål ist för mot varanndra.

När jag berättade om Uppsala och vad vi kom fram till och jag mottsatte mig visa saker och tyckte vi skulle göra på andra sätt så sa han Vad klok du är Ewa!(man är inte så dum som man ser ut tydligen ;) )

Inte första gången han säger så,men de känns bra han brukar även säga att bra att du står på dig osv (mot andra läkare och även mot honom när jag inte tycker lika..så de känns bra.

Pratade även om att jag gett Emil airomir när han andades så konstigt och att jag inte tagit kontakt med läkare eftersom jag ändå skulle till honom då på fre..Han tyckte de var ett klokt beslut och att jag kan de där serpå andningen och hör osv..bra att han talar om att man gör rätt osv..de stärker en.!

Tala även om en del saker jag inte gillade var arg och irriterad över osv..Jag säger precis vad jag tycker de har jag alltid gjort..då vet dom vart man står och dom slipper gissa eller försöka läsa av en;)

Pratade även om att jag och M fått olika behandlig/råd fast vi har samma problem med våra barn varför? å varför jag inte fått minimax av dietisten här hemma tidigare ist för nu när vi var till uppsala osv..Han skulle bolla över den frågan till S så får vi se vad svaret blir..Sa även att om de här hjälper(minimaxen) så blir jag ännu mer arg för att vi inte fått de tidigare för då hade de ju underlättat för oss alla..

jaja lite konstigt osamman hängande inlägg kansek men så är de.


Kommentarer
Postat av: Cindy

Ja det brukar vara helt hopplöst att få dom små att äta när dom är sjuka. Det är verkligen mutning på hög nivå som pågår under sjukdomstiden :-)



Jag håller tummarna för att grabbarna håller sig friska lång tid framöver och på så sätt får en ärlig chans att gå upp ordentligt i vikt.



2011-09-13 @ 06:20:58
URL: http://frokenmumin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0