Uppsala

Ifredags var vi ju till Uppsala med Emil pga hans vikt.

Fick träffa ett team som bestog av läkare,dietist,sjuksköterska,underbara var dom,även om jag och dom inte tyckte lika..Stefan kan dom ju övertala hur lätt som helst men INTE MIG!! never ever.

Proverna som vi tog i hudik visade inget,och de var ju skönt på sätt och vis,sammtidigt som de kanske hade varit lättare att "fixa" om de varit nå fel..

För vi försöker ju få han upp i vikt med mat och allt,men de funkar tydligen inte..inte så mycket som läkarna vill iaf.

Läkaren sa att även om jag ser att Emil mår bra är pigg följer utvecklingen osv och inget tyder på nån sjukdomkan jag INTE säga att de är OK och att ni får åka hem för kurvan är på tok åt helsike..( vi vet säg nått vi inte visste,men som mamma är de huvudsaken att barnet mår bra ist för att en kurva ska se bra ut)

och de vet vi oxå men vi har ju provat typ allt!!

Fick iaf MiniMax (sondnäring som innehåller 120kcal/100ml) som han kan dricka eller blanda i gröt osv..

var så mycket som blev sagt men orka skriva och formulera de så ni förstår??! äh.


Dom ville iaf att vi skulle behålla kontakten med hudik oxå även om vi nu hade uppsala,

Dom ville att vi skulle komma tillbax om 1mån och att Emil då måsta ha gått upp ca 500gr!!

Men jag sa att vi åker in till hudik ist och ser de bra ut då så fortsätter vi annanrs så måsta vi ner till uppsala för att op in knapp typ fanns ev nån annan undersökning dom oxå kunde göra.Så får hudik och uppsala hålla kontakten..(nått ska väl dom oxå göra eller ;p )

JAG VÄGRAR KNAPP!!

Jag vet att de kanske är för Emils bästa och jag VILL hans bästa tro mig,fan jag gör ju mitt bästa å kämpar allt jag kan och lite till. MEN ibland vet en mamma bäst och en knapp är inte de bästa för honom!! Han äter ju men går inte upp i vikt så då spelar de ingen roll om jag sondmatar honom via knappen eller hur!! men till svar fick jag att ja men då kan du ju mata honom på natten oxå..ja precis kör helt jävla slut på mamman så funkar inget snart..

OCH NEJ jag vägrar inte mata på natten för att jag behöver sova å inte tänker på Emil UTAN för att vi har redan PROVAT de och sondmatat dyngnet runt i ca 3v och de hjälpte inte!!! Förstår ni kanske nu varför jag inte tycker att knapp kommer hjälpa Emil??

Ja jag hoppas som fan på att han går upp dom där 500gr!! Att MiniMax hjälper,,och nu så väcker jag dom(ja även max lättast så) tidigt och ger sista målet sent så dom hinner äta så mycket som möjligt per dygn.

sen att de blir mindre sömn för mig ,jobbigare,bökigare,osv skiter jag i men nån jävla knapp ska de inte bli iaf..

Har sagt de till Stefan oxå som sa att ja vi får ta knapp då vi har inget annat val!!!!!

GAAAA behöver jag säga att jag blev tokig!!?? Aldrig..

Blir de aktuellt och jag verkligen inte kan göra nåt annat så får stefan åka  ner med emil och op osv för där går gränsen jag pallar inte med de!!

Sen säger stefan att ja men de är väl bara att kliva upp tidigare och mata så dom hinner äta mer på ett dygn!!

Låter som vi sover hela dagarna men de gör vi inte dom börjar 06.20 under veckorna.ganska normal tid tycker jag.

Vadå BARA?? han slipper ju allt de där han åker till jobbet.. sen hem och ja..då är de läggdags.men inte för tvillingarna nu för nu måste dom va uppe längre..

Och de är verkligen inte BARA för är dom trötta så äter dom inte då skriker dom tills dom får lägga sig..så nu måste jag göra om hela dagarna med mat och sovtider och hoppas  att jag kommer på nå bra.som funkar någorlunda iaf.

tar nog några dagar men sen är vi nog inne i de.


Sen frågade jag dom på akademiska varför vi inte fått minimax tidigare av hudik?? sa att jag tyckte de var dåligt då jag frågaqt flera gånger att finns de inget annat vi kan ge??? Eftersom duocal och calogen inte funkat?? men Nej de finns inget men kör på som ni gör har vi fått till svar!! Fan vad förbannad man blir när de nu finns annat att ge!!

Men dom sa bara att tyvärr kan vi inte säga nåt om de ,men vi kan säga så här att de här är inte nåt som bara vi har att tillgå utan de har alla sjukhus..mm de säger väl allt eller!

De ska dom får höra i hudik och jag ser fram emot förklaringen!!

Så ja nu känns de som om vi/jag är tillbax på ruta ett,alla fokus kring mat/mattider/kacl mm och stressen pressen över att vi måste lyckas med 500gr!!!

ursäkta att de blev ett långt och rörigt inlägg,men jag tvingar ingen att läsa kram på er.

Kommentarer
Postat av: Sara- Mamma till Yrla och Noel

tänker på er kram

2011-09-03 @ 20:29:44
URL: http://mammatillyrla.blogg.se/
Postat av: Cindy

Förstår att det känns jobbigt eller näe egentligen förstår jag väl inte alls eftersom jag har suttit i samma sits som du (ni) gör. Men lovar att hålla både tummar och tår för att Emil ska gå massor i vikt kommande månad.



Hur mycket äter Emil i förhållande till Max? Menar läkarna att det blir operation om Emil inte har gått upp 500 gram till nästa månad?



Skickar massor med styrkekramar till dig! Jag hoppas innerligen att Emil går upp ordentligt i vikt men skulle det vara så att det faktiskt inte fungerar så hoppas jag ännu mera innerligt att operationen går bra.



2011-09-04 @ 06:38:21
URL: http://frokenmumin.blogg.se/
Postat av: emma

Stor kram Ewa. Hoppas han går upp 500 g.

2011-09-04 @ 08:47:49
URL: http://lovestorybyemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0