Äter

Sen nån vecka tillbax så har grabbarna ätit bra med mat!! Har inte vågat skriva om de tidigare eller säga nåt för då brukar dom ju sluta äta;)

Men nu äter dom riktiga portioner och dom säger till att dom är hungrig och vill ha mellanmål eller om jag är nån min sen med maten...såååå KUL

Till frukost äter dom en varsinn portion med havregrynsgröt!! vägrade dom äta förr när jag provat,men så sa Emil en dag gröt,jag vart förvånnad å frågade om han ville ha gröt,,jo de ville han..

Lunch äter dom hela riktigt rejäla portioner lika så till middag.
Kvälls maten bli oxå gröt och de gillar dom.
Får ju även mackor och sånt efter maten och oftast dom små glassarna spookies efter middagen.Nu när dom äter så passar vi på att packa i dom allt vi kan och de dom vill ha.

MEN kan inte låta bli att tänka på om de beror på att dom INTE fått Minimax nu på ca 2 v då apoteket strulat?! De märks för idag ska vi hämta ut de igen..och börjar dom äta sämre då,så slutar jag med de helt enkelt.

Emil gick ju ner till 7,6 ett tag,,men är uppe på 8,2kg igen:)) PÅ våran hemma våg och de är kvällsvikten innan dom lägger sig och då har dom ju fått i sig alla mål mat oxå..

Skillnad på bvc för de är en annan våg och ibland väger man ju på morgon där och då har dom ju inte hunnit äta lika mycket.

Men vi ser iaf om dom går upp eller ner och de är de som är de viktig,sen om kg stämmer exakt spelar ingen roll utan vi kan ju hålla koll åt vilket hll de går med vikten.

Kommentarer
Postat av: Kristina Rönn

Kul att dom äter igen, håller tummarna att det fortsätter så.

2012-04-27 @ 11:22:35
Postat av: Carro - tvåbarnsmamma

åh, då väger han lika mycket som Nils. Tror de visade samma siffror på våran våg också :)

Gud vad gulligt. :') Gokillarna!

2012-04-27 @ 20:29:19
URL: http://norbergcaroline.blogg.se/
Postat av: Sandra

Vad kul att läsa!! :) Hoppas verkligen att det håller i sig, det är både dom och ni värda!



Man ser ju på bilderna att dom är mindre i jämförelse med mina grabbar (vilket inte är konstigt) och det har man också förstått men nu när jag såg vikten så blev det mer självklart. Liam väger 14 kg och Elliot 13kg. Så det är stor skillnad.



Huvudsaken är att dom äter och mår bra!! Liam och Elliot älskar havregrynsgröt med lingonsylt, men dom älskar det mesta.



2012-05-10 @ 00:23:28
URL: http://viskablifyra.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0