Dagis

I går skickade jag iväg ansökan om dagis till hösten för  tvillingarna. De tar emot nåt så grymt:(
Anledningen till de är att läkaren har sagt att dom inte får börja på på dagis dom närmsta 2åren och tyckte vi skulle söka vård bidrag eftersom mina föräldrardagar är slut!
Fick beslutet från f-kassan att jag får 1600kr efter skatt!!! skojar dom eller?? hur fan ska man kunna vara hemma med 2st blöjbarn och mat ,räkningar osv på de???!!

Så nej vi kämpar oss igenom sommare till hösten iaf,så får dom börja då:/.

Och de kommer bli kämpigt för oss alla när dom börjar på dagis för de vet jag,ioch med att Emil endast väger 7720gr idag och kommer han bli ofta sjuk pga dagis så blir de mycket sjukhus och då blir de krångligt för stefan m jobbet och kunna skjutsa och hämta dom stora barnen på skolan i och med att han kör skift osv.. jag ni kan ju tänka er..de blir som en kedjereaktion...

Men de löser väl sig de med hoppas jag..

Men de tar emot och sommaren kommer att gå såå fort,,usch.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0