En del som hänt!

Ja de har hänt mycket skoj osv,men eftersom jag inte bloggat,så orkar jag inte blogga ikapp om allting heller;) men lite iaf.

Skärtorsdag
Då skulle jag på tal och svälj men tvillingarna,hade fått remiss dit av en läkare(inte våran) för att en barnsköterska på barn gav honom cornflakes som han satte i halsen!
Jag skulle ju inte ha gett en liten kille med några tänder torra flingor,men tydligen hon,så vi fick remiss dit iaf.

Vi kom dit och lämna fram lappen som vi hade fått hem som vi skulle fylla i och jag hade ju svarat NEJ på allt.
De var en logoped en sjukgymnast och en sköterska med på undersökningen.
Dom frågade en massa hur han tuggade om han hade svårt att svälja,svårt att hålla maten i munnen om de ran mycket ur munnen på honom när han åt osv..

Men jag svarade bara NEJ inga problem han tuggar med munnen stängd och de rinner inget osv.

Jaha då visste hon inte riktigt vad hon skulle hjälpa oss med.Hon frågade oxå hur länge vi(våran läkare och jag ) hade diskuterat och tänk att vi skulle till tal och svälj? -Aldrig svara jag.
Jag förklarade hur vi hade fått remiss dit osv.
DOm tyckte de var väldigt knäppt och ge en liten kille torra flingor i en mugg,klart han sätter nån i alsen då,helst om han inte var van och äta de!

Men dom ville ändå filma och kolla hur han drack och åt.Så vi satt i en stol och dom tittade och filmade,han fick dricka ur mugg och med sugrör och äta smörgåsrån.

Dom sa att de sg jättefint ut och dom förstog inte varför vi var där?! Dom var oxå impad av hur fint han drac ur sugrör ,för tydligen så är de inte många 2åringar som klara av att dricka ur sugrör.

Dom sa de att eftersom läkarna inte hittade nå andra fel och att alla prover var bra, så blev dom väl lite "desperata" och ville kolla upp de här oxå.

Och de tycker jag oxå är bra att man kollar upp allt nu när de ändå är en pågående utredning! MEN lite väl sent va?? eller vad tycker ni? jag menar om han inte kan tugga och svälja maten tror ni inte att han skulle varit dör vid de här laget?jag menar de har ju ändå gått 2år?

Men vi fick en stämpel i baken att allt var ok och dom frågade om vi ville komma till tandläkaren där på tal och svälj för att kolla bettet osv,så då har dom gjort allt dom kan där!

Ja de var väl lika bra så vi ska dit den 27 april.

Så nu väntar vi väl bara på remiss till röntgen (Emil och jag ska ta sklett röntgen).

Långfredag
Hände då? inget speciellt.
Barnen och jag var ute medans Stefan snickrade.
Myste framför tv osv.
S kom så Stefan och han gick ut i garaget och Stefan kom in kl 03.15, ite helt promille fri i kroppen.
Så han är lite trött och sover än,så tror inte sista golvlisterna kommer upp på fm idag som de var tänkt.
Längtar tills vi kan städa ur och bära in lite grejor så de slipper vara så rörigt i restten av huset för hoppningsvis;)

Påskafton
Idag är de påskafton och solenskinner!!!
Idag efter att tvillingarna sovit middag så sak vi till Stefans föräldrar och äta påskmat,Stefans bror och hans barn kommer oxå dit så de ska bli roligt:)
Ikväll är de min kväll,har sköt allt hemma och på markplan allt förlänge nu,så ikväll ska jag ut med ett härligt gäng!!!:)) Längtar!! så idag får klockan gå väldigt snabbt om den vill fram till kl 8.00 iaf;)


Barnen
Barnen är hemma med Stefan såklart.
Max har blivit extremt mammig,gråter bara jag går utanför dörren och gråter längen lill pluppen.
Märkte de i onsdags när jag var till stan en snabbis för att handla och barnen var hemma med Stefan,Max stog på bänken och vinkade med tårar rinnade.

Får sen ett sms av stefan där de stog att Max grinnat väldigt länge och gått omkring.Stefan hade frågat -Max varför är du så ledssenvarför gråter du?
Max:-Hemma mamma

lillgubben då.

Sen i torsdags när jag gick med Per till discot så darrar läppen på Max när vi står i hallen och han börjar gråta när jag går!

Så är nog lite nyttigt att dom får vara ifrån mamma en sväng;)

Men sammtidigt vill man ju inte lämna dom alls när dom är så där:(

Ja de var en snabb uppdatering!

Trevlig påskafton på er alla fina <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0