Blöjor

Idag när jag skolad in tvillingarna så pratade dom om att dom måsta sätta upp en lapp igen att man inte fick ha up and go blöjor!! För de tar för lång tid att byta blöjo,då de måste av med alla kläder!
 
Herregud säger jag bara,vilket JÄVLA stress samhälle vi lever i!!
Vi ska köpa egna blöjor och ta med till dagis (vet att de heter förskola) MEN vi får inte själva bestämma vilka blöjor vi ska ha på våra EGNA BARN! Vilka blöjor som passar bäst som vi trivs med osv!!
 
Ett ord... SJUKT!!
 
Då tycker jag att vi går tillbax till när dagiset stog för blöjorna!!
 
Vad tycker ni?
Hur har ni de på eran förskola?
 
kram E

Kommentarer
Postat av: Emma - Mamma till Viggo -09 & Melker -11.

När Viggo började dagis så sa dom att dom helst har vanliga blöjor, pga. att det blir jobbigt att ta av alla kläder osv (precis som du skrev).... Men eftersom Viggo var van vid enbart up&go sen lååång tid tillbaka så fick han ha dom (tack snälla dagis), Viggo var så medveten om vilka blöjor han hade och skulle nog vägrat en vanlig blöja (speciellt eftersom han var så pass gammal liksom)... Nu innan Melker började så vande vi honom vid Icas vanliga blöjor och det går jättebra, nu kör vi enbart med dom och det blir billiga blöjor :) Testa vänja dom lite hemma vid såna blöjor, går det inte och dom bara vill ha up&go så måste ju dagis acceptera det :) Hoppas dom förstår!

Svar: Nu är de så att vi har vanliga blöjor på tvillingarna,jag har aldrig gillat up and go blöjorna. MEN ja tycker att eftrrsom vi alka föräldrar måste klpa våra blöjor själva, så tycker jag oxå att vi ska få bestäma vilka vi köper!! :) som du skrev vissa barn ör vana vid vissa blöjor så är de bara. MEN jag vet oxå att jag blir less på up and go blöjorna när jag jobbar;)
Ewa

2012-08-29 @ 20:13:00
URL: http://emmashjartan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0