Första dagen på förskolan

Igår var de alltså första dagen för grabbarna på dahis, vi var där mellan 9-14. De gick bra lite blyga i början men de släpte fort. De var mina två + två till bata så en väldigt lugn första dag. De va ju en hel del bra saker oxå ,men skriver på mob så jag går direkt på de dåliga. Dom visade mig inte runt nånting på avd och de värsta barnen skulle öta klsrt på 30min!!! De va nåt nytt dom hade börjat med förra veckan att dom gick in på stora avd och åt för dom ville ha större lekyta hos sig! Så på 30min ska alla barn ha fått mat och ätit sig mätta osv..stakars barn som får maten sist!! Alltså i går var vi fyra vuxna å fyra barn,Emil åt såå bra å de känndes bra m dagis tills fröken säger att nu är kl 1#,30 nu måste vi gå, och så tar hon bort tallriken av Emil som fortfarande sitt och äter!!! gaaa jag såg rött jag hade kunat golva kärringjäveln....MEN jag gjorde de inte jag förklara väldigt tydligt att de här funkar inte för dom små barnen!! Dom måste få äta i lugn och ro och få äta sig mätta!! va ju ingen av barna som hann få påfyllning fast de verkade som om dom kunnat äta mer! Tänk när de är full bargrupp på 15st och dom ska skala potatis till alla!!! Nej de funkar inte och speciellt inte för Emil!! Dom sa att dom kunde ju prioriteta Emil så han alltid fick maten först!! Men de fick han ju igår oxå men fick ändå inte äta klart!!! Nej blur ett snack idag igen och blir de ingen ändring så blir de ett snack m rektorn!! Hoppas du får en fin tisdag kram E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0