Snö

Igår var ju snöovädret hos oss! De blåste å snön bara vräkte ner!

På vägen hem efter jobbet så såg jag långtradare i diket osv.
E4 var ganska nyligen plogad då jag åkte hem tack å lov. Men vart lite nervös innan jag skulle svänga av för de frös på på rutan så jag såg inte så mycket trots full värme å fläkten på högsta.

Men de gick bra.
Passerar ju våran gård på väg till dagis /fritids å ser då att de är såå mycket snö på våran bäg upp till gården.

Men jag hämtar barnen å gör ett försök,tar sats åker å kommer upp halvvägs,jag backar å försöker igen,en ser att bilen blogar snön fram m fronten...Så de är ingen ide!

Stefan är på jobbet å kommer hem i natt, jag funderar vart jag ska ställa bilen för jag kan ju inte lämna den där i backen för traktorn måste juh komma fram..hmm

jag kollar hos grannen men hon har lika mycket snö å brant backe, sen kommer jag på grannen 2hus bort ,åker förbi å ser nästan lika mycket snö :( men ändrar mig jag måste ju göra av bilen nånstanns så jag slänger i backen å gasar för fullt å åker in på gården! haha jag lyckas!!

Men måste ju ringa till honom å tala om att de är jag som står där å fråga om de är ok. Så först ringer jag hem till Per som får komma med pulkor som tvillingarna kan åka i medans Pontus sitter kvar med brorsorna så springer jag till en annan granne å frågar efter tel nr.Men de visar sig att de är dom som sköter om gården å han som bor där är i thailand..

Å skönt.
Per kommer iaf å vi kan börja pulsa i snön hem:).

Nu är både bilen å soptunnan hemma på våran gård.

Finns mycket å berätta om denna kaos morgon...men ni fick nog de viktigaste :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0