Barn

Onsdag - torsdag låg Emil och jag inne på barn för provtagning.
Läkarna är inte nöjda med varesig vikten eller längden på Emil.
Dom två sista gångerna har vikten dock varit OK för den går emot "normal" kurvan,men då klagar dom på längden ist och den är lite svår att påvera som mamma.

Iaf så satte dom två infarter på emil och han grinade och skrek men dom var såå impad av honom och även jag för oftast när barn gårter och inte vill så snurrar skruvar dom på sig och sprattlar!!Men inte Emil han satt helt still! Grät men satt still. och de tog tid kan jag säga,dom stack tre gånger men lyckades bara med två infarter men de rann bra och M sa att den här funkar nog hela natten men sätter en till försäkerhetsskull.

Då tog dom 5rör med blod och (17.00) sen vid 22.00 började provtagningen var 30min till 7.30. vid 22.00 tog dom 4ml blod,och resten skulle dom ta 2ml blod,men de funkade såå dåligt dom fick stassa och krångla Emil grät varje gång och när de tog tid så tpog de ju 20min för dom..och då kom dom ju in fter 10min igen för att ta nya prover/. infarterna funkade dåligt och vid 02.30 fick vi sätta en ny( så de provet försvann ju men att ett prov blev missat gjorde inget för dom ser ju rtrenden ändå..

Dom frågade även mig om dom skulle sätta ny infart för annars var ju alla prover och tiden på Emil bortkastat och de måsta göras om en annan gång!!!

Jag sa  att självklart så ska dom sätta ny för nu hade han genomlidit så mycket och inte såå många timmar kvar!
Och att de här var deras ända chans för de blir ingen nästa gång!!!


Vi lyckades!!!

När dom sen försökte gge honom en nalle efter provtagningen så slog han den ur näven på sköterskan och vred bort huvudet!!haha var så kul att se precis som att kom inte här och gulla nu inte!

Även jag fick beröm under natten att jag var så lugn och tålmodig fast jag inte fick sova osv..

Jag var ju helt inställd på de och de var ju Emil dom stack och grejade med så de var ingen synd om mig inte!!

Kommer inte ihåg alla prover dom skulle kolla några nya och några gammla iaf som ämnesomsättning,gluten,tillväxthormon osv..

Dom tog även ett urinprov.
och ett sitt prov! dom mäter benen i kroppen när man sitter osv.och så mätte dom mig vill väl kolla om de bara är så enkelt att han berås på mig!! vilket jag sagt länge att han kanske gör! alla  i min släkt är ju korta.

de var en snabb uppdatering.kram

Skulle ta några veckor att får svar men doktorn skulle ringa när dom kommit och berätta svaren.


Kommentarer
Postat av: Annki Berg

åh vad jobbigt med en massa prover, de är så otroliga de små liven som fixar det hela så bra!!

Vi har ju en son med diabetes och vet hur det är ligga inne och en massa prover ska tas.



Hoppas ni får positiva svar och att allt är normalt trots allt!!

2012-01-30 @ 08:46:46
URL: http://lillyochgrabbarna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0