Barn

Idag var jag på barn med tvillingarna!

Dagens
Emil 7475gr 71,1cm lång
Max 9440gr 76,8

Mötet med doktor H gick väl bra i de stora hela,Vikten på Emil går åt rätt håll dvs mot "normal"kurvan.Längden däremot var inte lika bra.Men dom säger emot sig själv läkanra som jag bollats runt till.

Vikten är åt helvetet,,sen var de längde som var åt skogen sen sa  dom att bara vikten blir bättre så kommer längden av sig självt..

Men idag så sa doktor H att kanske de skulle vara bra med knapp??

Jag förstår inte hur knapp ska hjälpa Emil att bli längre?? För enligt H så får han tillräckligt med energi nu osv,,så att knapp ska göra honom några cm längre har jag svårt att tro! För då borde han ju växa på längden nu oxå när han får i sig tillräckligt med mat?+ eller förstår ni hur jag tänker?

Vi diskuterade knapp och jag sa att jag vägrar knapp!! Så länge de inte är risk för att Emil tar skada hans organ eller hjärna så vägrar jag knapp när de "bara" gäller cm.

Jag  VET att de inte är så kul att vara kort och kille! MEN Hellre kort och ha ett socialt umgänge kunna gå på kroen ut och äta på resturang osv.För vad ni än säger s är mat och dryck ett socialt sätt för oss att umgås!!

Riksen med knapp är att man slutar äta helt och aldrig kommer igång med att äta igen! Ganska stor är den och jag är 99% säker att Emil skulle bli en av dom med tanke på hur han är och hur han reagerar med sond i näsan! ! Hur kul och lätt är de då att kunna umgås med folk ta nya kontakter osv, När nån frågar öh du ska du med på after work ikväll?? Nej tack.. osv. förstår ni eller blev de rörigt??

Nä då får han hellre vara 155cm (som läkarna räknat om han fortsätter som nu att han blir) och kunna gå ut med kompisar på krogen ta en öl äta lite mat med jobbet osv..

Ist för att vara runt 170cm och ha knapp och vara en enstöring!!!Som sitter hemma och har en trogen vän typ..

Nu säger inte jag att andra som har knapp är enstöringar och inte har nå umgänge!! jag menar bara att de nog lätt blir så och jag är övertygad om att De blir så för Emil..

jaja några av er kanske vet vart jag vill komma.. rörigt inlägg men nu får de vara så.

ha en bra kväll alla:)

Kommentarer
Postat av: jeanette

Jag säger bara stå på dig.

2012-01-12 @ 17:50:15
URL: http://besten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0