Helgen?!

Ja vad gjorde vi i helgen??

FREDAG:
Efter att Per åkt till skolan så drog vi andra in och STOR handla på Maxi (och de var en rejälv storhandling tror inte jag handlat så mycet inte ens vid jul;) Sen en snabbis ner på stan köpte en skjorta till Stefan(han klagar alltid på att han inte har nåt att ta på sig när vi ska ut och äta eller göra nåt. Och de finns en förklaring till de när han får en ny tröja/skjorta och använder den tex en gång om vi är ut och äter,sen används den flitigt i garaget oxå!!!och nästa gång vi ska ut på galej så finns de ingen snygg/ren / fräch tröja/skjorta som duger åt honom! KONSTIG!! eller;)haha.

Sen köpte jag barnspärrar till lådor 3st för 45kr och vi behöver en hel del kan jag säga!! Dyrt tyckte jag då.
Skynda hem för stefan skulle börja jobba kl 12.

Så När Stefan drog till jobbet plockade jag inte maten elda osv.

När Per kom hem från skolan så vart de tacomys till middag:))

Vid 19 när stefan kom hem så hade jag precis lagt tvillingarna dom var så trötta sov ju ingen middag mer än dom 10mini bilen. Vi stora satt uppe och myste med gotta i soffan:))

Lördag:
Stefan drog till jobbet vid 05.00.
Jag och barnen var hemma var ganska kallt oxå då -13 och eftersom vi ändå skulle få främande av Anki så var vi inne på fm.
Anki kom och fick med sig 4kassar med bebiskläder!Vi fickade och snackade skit;) trevligt värre.
Sen när Anki precis åkt hem så svängde Git och madde in en snabbis med godis till grabbarna och madde fick med sig ett par nya byxor hem, Som jag köpt fick på mig dom men kunde inte andas eller äta i dom så vad ska jag då med dom till?;)

Stefan kom hem vid strax efter 16,och hoppade in i duschen,farmor farfar kom strax efter för dom skulle vara barnvakt när Stefan och jag skulle på kina med våra vänner:))

Vi åt trerätters på kina och drink till de gott!!

De hade gått jättebra som vanligt för farmor och farfar,skönt och höra lite lättare att lämna dom då:)

SÖNDAG:
Hade planer på att åka till backen och åka pulka ,men alla (inte jag och tvillingarna) sov ju så länge!! så de blev inget med de.
Vid 13 gick jag och dom stora grabbarna på julgrasplundring,de var roligt och uppskattat,självklart var jag med och dansade;)

Med oss hem sen hade vi Oliver.
Sen efter att Oliver åkte hem vid 17.
Så var de bara att köra på, Stefan gick ut i garaget och fixa med traktorn som nu är borta!!
Jag duschade barnen bäddade rent i 2sängar iaf,satte igång en tvätt,kvällsfika elda osv. jag ni vet..

Får inte glömma att innan jag gjorde eld så var tvillingarna där och grejade själva,dom tog bortgrinden och målade sig själva och köket SVART kan säga att jag gillade inte de svarta blev för mörkt i köket ;p

så de blev till att skuraq golv och väggar grind osv oxå..

Så när alla barn låg så sjönk jag ner i soffan med tacochips oboy tutti frutti och ostbollar,tog fort slut tyvärr;)

Så var våran helg i korta drag;) hoppas eran helg var bra kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0