Sele

Jag har sett nån enstaka som har sele på sitt barn när dom är ute och går,sist var nog när vi var på furuvik och en familj kom och hade ett av barnen i "koppel" såg lite roligt ut och jag tänkte när fy sån ska jag aldrig ha!

Men nu är jag därnär jag funderar på de!!?? Är ju ganska praktiskt iaf när man har två små sammtidigt,bara de när jag ska ta ur och i dom i bilen så kan jag inte ta ur en och ställa honom bredvid mig för då går han iväg när jag tar ur nästa!! och de går fort med dom små,hinner lätt springa ut på parkeringen på maxi och tänk om en bil kör på dom eller backar på dom för dom syns ju inte bakom bilen..osv..

Nej så när jag tar ur mina ur bilen så får en va lös inne i bile medans jag knäpper lös den andra sen får jag ta dom under armen ta ut dom och stänga dörren snabbt;)

MEN om jag har sån sele på barnen så kan jag ju ställa en bredvid mig och hålla i "kopplet" medans jag tar ut nästa och ta väskor osv och stänga dörren medans dom står på backen bredvid mig!

Eller om jag ska gå i affären och en vill gå och den andra åka vagn så ka en ha sele på sig och jag kan ändå lätt köra vagnen?

SÅ vad tycker ni?? nån som har en sån och vad tyckte ni isf??


2inOne Sele - Lamm

Årets säkraste nyhet! Denna produkt är älskad av både barn och föräldrar! Vi är mycket stolta över att kunna presentera den i Sverige som exlusiv importör med ensamrätt i norden. 2-in-1 är en gåsele för barn utformad som ett kramdjur/ryggsäck. Föräldern håller i kramdjurets svans vilket innebär att barnet är i trygga händer. Selen har en liten ficka med kardborreknäppning baktill. Selen är tillverkad med fyra rejäla spännen fram vilket ger fördelen att den sitter bekvämt och säkert när barnet har den på sig. Med selen undviker ni många obehagliga situationer och missöden samtidigt som ni slipper känslan av att ha barnet i koppel. Selen passar perfekt vid semester resan, på flygplatsen efter ni har packat ner sulkyn, på nöjesfält, köpcentrum m.m. Detta är GOLDBUGS mest sålda produkt just nu och har fått topp betyg av mammor och pappor runt om USA. Selen är lätt att packa ner när den inte används och givetvis går den att tvätta. Selen passar till barn mellan ca 12 månader och ca 3 år.
 

ÄH funkar inte att lägga in bilder på den.
NI kan gå in själva och kolla på dom  http://www.angholmen.com/2-in-one-sele

återkom gärna med vad ni tycker:)

Kommentarer
Postat av: Martina

Vi köpte en sele till dottern när vi var i USA. Det var ganska vanligt där men vi har inte använt den sedan vi kom hem och inte på lillebror heller...

Det är nog enbart för att man är lite mesig och rädd för att folk ska tycka att man är konstig som har "koppel" på barnet.

Men oj, så praktiskt det är!

2012-03-25 @ 19:41:27
URL: http://ytterligare.blogspot.com
Postat av: Sara ~ Mamma till Yrla och Noel

Jag tycker de låter som en bra idé bättre de än att dom kommer bort eller råkar ut för en olycka :)

2012-03-26 @ 08:36:10
URL: http://mammatillyrla.blogg.se/
Postat av: Emma - Mamma till Viggo & Melker.

Jag tänkte med alltid förr "HUR KAN MAN HA KOPPEL PÅ SITT BARN!!!????" :O Men ibland önskar jag att jag hade det ;) Måste vara perfekt där det är stora folkmassor som på stan, furuvik m.m.. Men även så där när dom ska ut ur bilen m.m, förstår dig... Har för mig att Joels mamma hade på sina barnbarn när dom var yngre faktiskt :D



Undra vart dom finns att köpa.. annars har man väl en vanlig sele kanske som man har i matstolen tex. och fäster dit ett koppelband på det i ryggen liksom? Kanske...

2012-03-28 @ 09:26:57
URL: http://emmashjartan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0