specsavers

Igår kl 9,00 hade jag tid för att kolla synen. Inte för att jag sett direkt dåligt bara om jag blundar m vänster öga hehe.
Allt var bra och jag behövde inga glasögon, hjälper inte sa hon.

Däremot så sa hon att jag skulle ha lapptränat som barn...men de är 30år försent;)

Vart lite besviken, men samtidigt skönt å slippa glasögon.

Tror jag mest att jag ville ha glasögon så Emil hade nån å relstera till i familjen.
Men ist får han göra de med resten av ligan tex moster, farmor,mormor, farbror,kusiner osv.:)))

Sen skulle jag beställa glasögon till Emil eftersom vi hade varit in å provat i fredags ( men tyckte inga direkt passa i stl och hon vi fick hjälp v känndes inte som hon kunde så mycket.(visade sig att hon inte kunde heller)

För jag kunde inte beställa pga att hon inte tagit ögonmått osv i fre :/.

Så jag fick åka hem å hämta ligan och åka till stan igen.

Tjejen skulle mäta på Emil men maskinen räckte inte till, den hade inte så småa mått för Emil är så liten :/
Så vi fick sitta och vänta på optikern ,så hon fick ta en speciall linjal å mäta och sen hittade vi mindre bättre glasögon till Emil som tur var. Hon mäte glaset och näsryggen på dom och dom passade bättre. Så vi beställde dom ist även om de innebar ett stort hål i mammas plånbok!!!

Så om ca 1-2 v kommer Emil brillor!!!

Ha en bra tisdag!

Love

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Åh vad söt han kommer bli :D

2012-10-02 @ 09:22:03
URL: http://truedifference.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0