ögon

Jag var ju som sagt till ögon i går m tvillngarna och de gick bra dom var sååå duktig så tom jag nästan vsrt förvånad;)
Dom satt där å sa figurena hon höll upp och alla andra grejer hon gjorde, sa inte heller ett pip när dom fick ögon droppar!
Min stora duktiga killar:)).

Under tiden dropparna skulle verka så gick vi till cafeterian å fika , mums:)

När vi kom tillbax å lite mer undersökning så visade de sig att Emil hade 3,75 på höger öga å 5på vänser och Max 2,75 på vänser å 3på höger. så ev så skulle båda få glasögon men hon ville att vi skulle in till barnläkaren oxå.

När vi kom in till barnläkaren så var de en till undersökning å hon sa att Max inte behöver ha glasögon,men att Emil måste de!!

De betyder inte att Emil måste ha glasögon livet ut utan de kan rätta till sig när han blir större:)

Om dom inte lr som i de här fallet Emil inte får glasögon så kan han bli inåtskelande,och synen utvecklas inte till max även om han skulle få glasögon senare så skulle inte de hjälpa.. Så vi är glada att dom kollar upp de i tid, även om jag helst sett att båda sluppit glasögon.

Så idag ska vi åka in å beställa och prova ut glasögon!

Trevlig fredag mina vänner.
Emil i väntrummet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0