Hjälpa

Vi har en praktikant på jobbet som har haft en tuff uppväxt värre än du kan föreställa dig.
Hon har de inte så lätt nu heller,men ändå en barnlek med hur hon haft de.

Hon sa idag till mig att "Vara i köket med dig å prara Ewa är som terapi"

Blir glad över att hon känner så:)

Men även ledssen när jag hör hennes historia och hur hon försvarar folk,som inte ens är värda vatten.
Å hur hon har de nu..

Å skulle vilja kliva in å hjälpa henne.
Skulle vilja följa med henne över jul så hon känner sig trygg.
å slipper vara rädd å må dåligt!
Hon är rädd å nervös redan,hon tror sig veta vad som kommer hända å ursäktar redan dom här människorna.

De är såå sorgligt :(
Jag försöker tala om vilka rättigheter hon har.
Att HON är värdefull!
Att de inte var hennes FEL
osv.

Ja kunde jag så skulle jag hjälpa alla.


Kommentarer
Postat av: Marre

tänk om man kunne ha ett jättestort hus så man kunne hjälpa alla barn som har de svårt

2013-12-13 @ 12:08:04
URL: http://mammamarre.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0