Magsjuka nr 2

Tisdags natt så var de Max tur å få magsjuka! Han är så duktig å kräkas i hinken!:))

De som är bra när dom får magsjuka på natten är att dom hinner vila magen lite!
Annars vill dom juh äta å dricka hela tiden å de är svårt för dom små att förstå varför dom inte får/ska äta å drick på ett tag.

På natten så brukar man ju inte äta/dricka annars heller så då går de lite lättare att inte äta/dricka nåt:).

Max började vid 02,30.å kräkas å sista gången var vid 7..mellan den den tiden kunde jag inte sova..måste ha full koll så dom små inte blir FÖR medtagen lr uttorkad å måste läggas in..De är värre med Emil som väger så lite ca 8,8kg å ändå snart är 3år...de går så fort för honom,så när han får magsjuka så gäller de att ha full koll å göra ett avvägande när/om de är dax att åka in.

Jag var upp å väckte dom stora fixa kläder åt dom ,påminnde om att dom skulle ha skridskor å skidor! sa att dom fick fixa frukost själva..då Per säger nu är de dax å väcka pappa...haha.

Jag väckte Stefan å han fick styra upp de hela med stöd från mig :p


Men efter 8så kunde dom små å jag somna om ända till kl 11!!!

Max har nu ätit blåbärssoppa å yogurth å fått behållit de :))...peppar peppar;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0