Måndag

De var de igår;) och då va Pontus hemma eftersom han hade kräkts i helgen.Tvillingarna va oxå hemma då Stefan ändå va hemma med Pontus å för att inte förra smittan vidare på dagis!

Jag fick beröm av dagis personalen att jag hade tvillingarna hemma då syskon hade magsjuka! What?!! För mig är de en självklarhet!!! Men när jag tänker efter (jobbar själv inom förskola) så vet jag att många lämnar barnen på dagis fast nån i familjen har magsjuka! De tycker inte jag är OK!
De är ju på de viset de sprids å bara går runt å runt!

Man kan såklart inte hålla skolbarn hemma om småsyskon är sjuka,då de är skolplikt osv.lr kan kan man väl.

Men dagis barn...absolut! dels är dom kännsligare när dom är mindre å sen sprids de på ett annat sätt då dom stoppar allt i munnen.

Och håll barnen hemma i 48tim!!!

Hur gör ni när ni lr barnen är sjuka?:)

Kommentarer
Postat av: Emma - Mamma till Viggo 090730 & Melker 110115.

Har alltid båda barnen hemma om en är sjuk, även om det bara är feber eller förkylning, tycker det är lika bra så, lite avvaktande och när man ändå är hemma liksom... Skulle aldrig ha ena på dagis om den andra låg i magsjuka tex.

2013-01-29 @ 10:25:43
URL: http://emmashjartan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0